Verzending & bezorging
Bezorging per PostNL
Kleinere artikelen versturen wij met de pakketdienst van PostNL. Je ontvangt na het bestellen zo snel mogelijk een e-mail met het bericht dat we je bestelling verzonden hebben.
Ben je er niet om je bestelling in ontvangst te nemen dan wordt het pakket bij de buren afgeleverd. Zijn deze dan ook niet thuis dan komt de bezorger de volgende dag nog eens terug. Ben je er dan nog niet, dan levert deze het pakket af op het dichtstbijzijnde postkantoor. Daar kun je het twee weken lang afhalen. Op het niet-thuis-bericht, dat de bezorger bij je achterlaat, lees je waar je je pakket kunt ophalen.
Natuurlijk doen we ons best om bestellingen op tijd te bezorgen, maar soms kan een bezorging door omstandigheden vertraagd zijn.
Tip: tijdens bestellen kun je een alternatief afleveradres opgeven. Zo kun je het pakket bijvoorbeeld op je werk laten bezorgen.
Verzendkosten binnen Nederland (incl. track and trace)
Standaard pakket: € 6,95
Groot pakket: € 13,20 (incl. BTW)
Bezorging van grote en/of zware artikelen
Grote artikelen: op afspraak door onze chauffeurs
Grotere artikelen (zoals stoelen, banken, kasten) en kwetsbare artikelen kunnen niet met de pakketdienst van PostNL verzonden worden. Onze bezorgers komen die bestellingen bij je bezorgen. Zodra de bestelling binnen komt bellen of mailen wij voor een bezorgafspraak (meestal 3/4 dagen voor levering). Hierbij wordt ook een verwacht tijdvak voor levering aangegeven zodat je niet de hele dag hoeft te wachten.
De chauffeur is alleen, bij het afleveren van je bestelling. Heb je een groot artikel zoals een flinke kast of bankstel besteld? Dan is het een goed idee om zelf wat extra hulp bij het lossen te regelen.
Voorbereiding
– Wij rekenen op een goede bereikbaarheid van de ruimte waarin bezorgd moet wordt. Zorg er dus voor dat de route vrij is en haal kwetsbare spullen weg.
– Voor zover nodig, denk er ook aan om parket, laminaat of andere vloerbedekking met plastic of karton te beschermen tegen schade die kan ontstaan bij het verschuiven en plaatsen van de producten.
– Voor schade van welke aard dan ook, ontstaan doordat Nomin Living de producten naar binnen brengt en/of plaatst, is Nomin Living nimmer aansprakelijk.
– Let er op dat het gekochte artikel wel door de entree past.
Bezorgafspraak
– Tot 2 dagen voor de geplande bezorgdatum kan je eventueel nog een ander bezorgadres of een andere bezorgdatum afspreken door contact met ons op te nemen.
– Zorg dat je op de bezorgdatum aanwezig bent. Ben je er niet, dan worden voor een volgende bezorging opnieuw bezorgkosten in rekening gebracht. Neem voor het maken van een nieuwe bezorgafspraak contact op met onze klantenservice
Tot waar wordt bezorgd?
– Onze vervoerders bezorgen tot aan de eerste drempel van het bezorgadres, niet verder en niet naar een etage binnen het pand, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
– Bezorging op een etage wordt alleen gedaan als er een lift aanwezig is. Als deze er niet dan bezorgen we alleen op de begane grond.
– Bij een gezamenlijke voordeur én geen bel bij de benodigde deur: bezorging tot over de drempel van de gezamenlijke voordeur.
– Bij campings en vakantieparken wordt bezorgd tot aan de slagboom en niet op het terrein zelf.
– Mochten er problemen zijn bij de bezorging, laat de chauffeur daar dan een aantekening van maken én meldt het probleem binnen 24 uur aan onze klantenservice.
– Indien de producten op jouw verzoek naar binnen worden gebracht, geplaatst en op jouw verzoek uit de verpakking worden gehaald is dit op jouw risico. Wij hoeven niet aan een zodanig verzoek mee te werken.
Retouren / herroepingsrecht
U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Raadpleeg voor de tarieven hiervan de website van uw vervoerder.
Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te verkopen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.
Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via info@nominliving.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.